Na co zwrócić uwagę podczas zlecania pozycjonowania

Każdy, kto prowadzi własny sklep internetowy jest, bez wątpienia zainteresowany tym, aby na jego stronie było jak najwięcej odwiedzających, czyli krótko mówiąc, potencjalnych klientów, Cel ten można osiągnąć na wiele sposobów, między innymi poprzez wykupienie stosunkowo drogiej reklamy kontekstowej, ale jednym z najlepszych sposób jest pozycjonowanie strony.

Dlaczego właśnie pozycjonowanie, a nie metody konkurencyjne? Odpowiedź jest prosta. Otóż największym zaufaniem internautów cieszą się naturalne, organiczne wyniki wyszukiwania. Ludzie odruchowo zdają sobie sprawę, że to, co znajduje się wyżej w „serpach” jest bardziej wiarygodne niż coś co trzeba specjalnie reklamować. Nie jest to oczywiście regułą i właściwie nie ma podstaw, żeby twierdzić, iż produkt reklamowany jest w jakimś stopniu gorszej jakości… Jednak faktem jest, że najlepszymi wynikami finansowymi mogą pochwalić się te sklepy, które zajmują w Google legendarny top 10 (a już najlepiej znajdują się na pierwszych 3 pozycjach).

Żeby zapewnić sobie tak wysoką pozycję, bardzo często wymagane będzie przeprowadzenie specjalistycznego procesu, jakim jest pozycjonowanie strony. Najlepiej, żeby zajęła się tym odpowiednia agencja seo, dysponująca nie tylko wiedzą, ale i doświadczeniem w tym temacie.

W obecnej chwili na rynku seo istnieje bardzo duża konkurencja i wybór właściwej agencji może przysporzyć pewnych problemów, zwłaszcza niedoświadczonym właścicielom sklepu internetowego.

Najprostszym kryterium wyboru jest oczywiście wielkość naszego budżetu przeznaczonego na cele reklamowe. Ważne, aby firma, z którą podejmiemy współpracę była w stanie przygotować dla nas ofertę, która nie zrujnuje naszego portfela. Co prawda seo potrafi kosztować naprawdę spore pieniądze, a jego koszt zależy nie tylko od oczekiwanych rezultatów, ale również i od branży, w jakiej działamy. Generalnie im bardziej dochodowa branża, tym droższy będzie proces pozycjonowania. Jednak nawet niezbyt kosztowne działania dają dużo lepszy efekt niż żadne i niekoniecznie trzeba wydawać kilkanaście tysięcy złotych, żeby odczuć zwiększenie się zarobków.

Po drugie warto też zwrócić uwagę na to, w jaki sposób będziemy informowani o postępach prac. Standardem powinny być okresowe raporty przedstawiające to, jakie czynności zostały już wykonane i jaki dokładnie efekt przyniosły. Najprościej zmierzyć to wzrostem pozycji po wpisaniu określonego słowa kluczowego.

Oczywiście najlepszym wskaźnikiem jest zawsze wzrost dochodów z przedsięwzięcia, ale na ten czasem trzeba poczekać i kilka miesięcy.